ارور f۰۱ ماشین لباسشویی ایندزیت + راه حل رفع این کد خطا

درخواست اعزام تعمیرکار

هم به صورت اینترنتی و هم با تماس تلفنی می تونی درخواستت را ثبت کنی
10 %تخفیف شب عید

یکی از رایج‌ترین خطاها در ماشین لباسشویی ایندزیت ارور F۱ یا F۰۱ است. این ارور با خاموش و روشن شدن چراغ‌های نمایشگر ماشین لباسشویی ایندزیت همراه است. ما در این مقاله به توضیح در مورد رخ دادن این خطا و راه حل رفع آن می‌پردازیم.

 

ماشین لباسشویی ایندزیت کد خطا F01

آنچه در این مطلب می خوانید ...

چشمک زدن چراغ‌های ماشین لباسشویی ایندزیت

چشمک زدن یا روشن و خاموش شدن چراغ‌های نمایشگر ماشین لباسشویی ایندزیت بیانگر بروز اختلال در عملکرد این ماشین لباسشویی است و روشن یا خاموش شدن هر چراغ نشانه یک ایراد خاص در آن محسوب می‌شود. به این ترتیب هر چراغ در زمان چشمک زدن معنا و مفهومی دارد که با کدهای ارور شناخته می‌شوند. گاهی با شناسایی کد خطا می‌توانید خودتان ماشین لباسشویی را تعمیر کنید اما گاهی نیاز است که کار تعمیر ماشین لباسشویی ایندزیت را به تکنسین‌های ماهر و متخصص بسپارید.

چگونگی کدخوانی ارورها در ماشین لباسشویی ایندزیت

برای تبدیل کردن چراغ‌های ماشین لباسشویی ایندزیت به کد باید به هر چراغ یک عدد خاص را اختصاص دهید. سپس با توجه به مدل ماشین لباسشویی ایندزیت خود عدد چراغ‌ها را با یکدیگر جمع کرده و بعد از حرف F قرار دهید و سپس به دنبال آگاهی یافتن از نوع اختلال و رفع آن باشید.

کد F۰۱ به چه معنا است؟

بروز ارور F۰۱ با چشمک زدن لامپ شماره ۴ در نمایشگرهای لباسشویی ایندزیت همراه است. ارور F۰۱ به ایراد برد الکترونیکی ماشین لباسشویی ایندزیت می‌پردازد. این کد خطا عموما در بردهای معمولی رخ می‌دهد و به ندرت می‌توان آن را در ماشین لباسشویی‌هایی با بردهای اینورتر مشاهده کنید. معمولا این کد خطا زمانی بروز می‌کند که محل اتصال برد و ماشین لباسشویی دچار ایراد شده باشد. معمولا با بروز کد خطای F۰۱ ماشین لباسشویی به طور کامل کار نمی‌کند و هیچ یک از برنامه‌های شستشو قابل انتخاب نخواهند بود.

رفع ارور F۰۱ در ماشین لباسشویی ایندزیت

برای رفع این کد خطا بهتر است دستگاه را ابتدا برای مدت زمانی بیش از ۲ دقیقه از برق بکشید، سپس برق را دوباره وصل کرده و ۳۰ ثانیه صبر کنید و دوباره ماشین لباسشویی ایندزیت را راه اندازی کنید.

از آنجایی که ارور F۰۱ یک ارور کاملا تخصصی و مربوط به برد الکترونیکی دستگاه است و در کنار تعمیر برد باید دلیل اصلی بروز این کد خطا نیز بررسی شود، توصیه می‌کنیم که برای رفع آن حتما از نیروی متخصص و آشنا با مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی ایندزیت کمک بگیرید.

آیا امکان رفع ارور F۰۱ در منزل وجود دارد؟

در مورد این اتفاق نمی‌توان با قطعیت نظر داد. در بخش‌های قبل نیز اشاره کردیم این کد خطا به بروز اختلال در برد کامپیوتری ماشین لباسشویی ایندزیت می‌پردازد. بنابراین نیاز است که ابتدا برد الکترونیکی دستگاه مورد بررسی قرار گرفته و خطا رفع شود. برای عیب‌یابی برد الکترونیکی نیز باید به بخش‌های مختلف ماشین لباسشویی چگونگی اتصال آن‌ها به برد و عملکرد آن‌ها آشنایی کامل داشته باشید. بنابراین توصیه اکید می‌کنیم که برای رفع ارور F۰۱ حتما از نیروی متخصص و با تجربه کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید