ارور f02 ماشین لباسشویی ایندزیت + راه حل رفع این کد خطا

درخواست اعزام تعمیرکار

هم به صورت اینترنتی و هم با تماس تلفنی می تونی درخواستت را ثبت کنی
10 %تخفیف شب عید

اشکالات بخشی از عملکرد دستگاه‌ها هستند و معمولاً به شما می‌گویند که چه قسمتی از دستگاه مشکل دارد. به این ترتیب وضعیت دستگاه و راه‌حل مشکل به شما نشان داده می‌شود. این مقاله به شرح اشکالات و راه‌حل‌های مربوط به ماشین‌لباسشویی‌های ایندزیت می‌پردازد.

اطلاعات کد خطا در ماشین‌لباسشویی ایندزیت، به طور نسبی مشکل را مشخص می‌کنند. به عنوان مثال، خطای F8 به مشکلاتی مرتبط با هیتر یا گرمایش دستگاه اشاره دارد و نیاز به بررسی هیتر و قطعات مرتبط دارد. اگر در زمینه تعمیرات تجربه کافی ندارید، بهتر است که به یک تکنسین تعمیراتی مراجعه کنید.

کد خطا f02 ماشین لباسشویی ایندزیت

آنچه در این مطلب می خوانید ...

اشکالات ماشین‌لباسشویی ایندزیت

– H20: عدم گرفتن آب درست توسط دستگاه

– F01: خرابی مدار برد الکترونیکی

– F02: وجود مشکل در برد موتور

– F03: خرابی برد یا سنسور دما

– و غیره…

بهتر است بدانید که این کدهای خطا به طور کامل مشکلات دستگاه را نشان نمی‌دهند. برای تعمیرات حرفه‌ای، توصیه می‌شود به تکنسین‌های مجرب مراجعه کنید.

چرا چراغ‌های ماشین لباسشویی ایندزیت چشمک می‌زند؟

چشمک زدن و روشن-خاموش شدن چراغ‌های لباسشویی ایندزیت مفهومی خاص دارد و هر چراغ به معنای یک ایراد خاص اشاره می‌کند. زمانی که همه‌ی چراغ‌ها به طور همزمان روشن و خاموش می‌شوند، این نشانه‌ی دستگاه لباسشویی ایندزیت دچار مشکل شده است.

به‌همین دلیل باید توجه داشت که هر چراغی که چشمک می‌زند، نشانگر یک ایراد خاص از ماشین لباسشویی ایندزیت است. گاهی می‌توانید این ایراد را خودتان برطرف کنید و گاهی نیاز به کمک تکنسین ماهر دارید.

در ادامه، به تفسیر معنای برخی از چراغ‌های لباسشویی ایندزیت در هنگام نمایش ارورها می‌پردازیم.

ارور F01 ماشین لباسشویی ایندزیت

بیشترین بار شما وقتی این ارور را مشاهده می‌کنید، دستگاه دچار ایراد در برد می‌شود. البته، این مشکل بیشتر در بردهای معمولی رخ می‌دهد و در بردهای اینورتر به ندرت دیده می‌شود. عموماً زمانی که ارور F01 نمایش داده می‌شود، تریاک‌های روی برد و نقاط اتصال برد لباسشویی دچار ایراد شده‌اند. در صورت بروز این ایراد، احتمالاً به تعمیرکار ماهری نیاز دارید که بتواند به تعمیر برد بپردازد و همچنین دلیل بروز این ایراد را بررسی کند.

ارور F02 ماشین لباسشویی ایندزیت

وقتی این کد خطا ظاهر می‌شود، مشخص است که چرخش دیگ دستگاه دچار مشکل شده است. این ایراد معمولاً به مشکل در موتور دستگاه برمی‌گردد؛ زیرا نچرخیدن دیگ لباسشویی تنها به دلیل ایراد در موتور اتفاق می‌افتد. برای رفع این مشکل، بهتر است تکنسین متخصصی را مشاوره بگیرید. تعمیرکار ماهر ماشین لباسشویی ایندزیت با تعویض قطعات معیوب موتور مشکل دستگاه شما را برطرف خواهد کرد.

ارور F03 ماشین لباسشویی ایندزیت

این کد خطا معمولاً ناشی از خرابی سنسورهای ترمال بر روی برد دستگاه است. در اکثر موارد، این کد خطا در انتهای دوره شستشو ظاهر می‌شود و باعث قطع عملکرد دستگاه می‌شود. این ارور معمولاً با گرم نشدن آب در مرحله آبکشی و خشک کردن مرتبط است. برای رفع این مشکل، ابتدا سنسور حرارتی و المنت دستگاه را بررسی کنید و سپس با استفاده از اهم‌سنج میزان جریان سنسور حرارتی را اندازه‌گیری کنید و در صورت لزوم، آن را تعویض کنید.

سخن پایانی

ارورهای لباسشویی ایندزیت در تمامی مواقع نیاز به حضور تکنسین ندارد، اما اگر ارور لباسشویی ایندیزیت شما مربوط به قطعات حساسی مانند برد دستگاه، پمپ تخلیه، میکروسوئیچ درب و … باشد، بهتر است هیچگونه اقدام خودسرانه‌ای انجام ندهید و رفع ارور ماشین لباسشویی ایندزیت را به تکنسین مجرب در این حوزه بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید