ارور f03 ماشین لباسشویی ایندزیت + راه حل رفع این کد خطا

درخواست اعزام تعمیرکار

هم به صورت اینترنتی و هم با تماس تلفنی می تونی درخواستت را ثبت کنی
10 %تخفیف شب عید

ارورهای ماشین لباسشویی ایندزیت انواع مختلفی دارند و هر یک از آن‌ها به یک موضوع مشخص اشاره می‌کنند. ارور f03 ماشین لباسشویی ایندزیت از دسته مواردی به شمار می‌آيد که بسیاری از افراد با آن مواجه می‌‌شوند. اینکه این ارور به خصوص چه چیزی را به ما نشان می‌دهد و برای رفع کردن آن باید چه مراحلی را طی کنیم،‌ موضوع متن روبرو است.

کد خطا f03 ماشین لباسشویی ایندزیت

آنچه در این مطلب می خوانید ...

علت اصلی این ارور چیست

اگر بخواهیم سریعاً به اصل مطلب بپردازیم باید بگوییم که خراب شدن برد یا سنسور تشخیص دما مهم‌‌ترین علت برای نمایش ارور اف ۳ در ماشین‌های ظرفشویی ایندزیت به شمار می‌رود. همان‌طور که می‌دانید، این سنسور و برد وظیفه اصلی تشخیص میزان دمای آب را برعهده دارند و المنت بر اساس دستورات آن‌ها آب را گرم می‌کند.

طبیعتاً وقتی که این دو قطعه خراب باشند، المنت نیز به خوبی عمل نمی‌کند و در نهایت شاهد شستشوی لباس‌ها در دمای بسیار سرد یا بسیار گرم خواهیم بود. هر دوی این موارد نیز به البسه شما آسیب می‌رسانند و منجر به افزایش نامناسب مصرف انرژی می‌شوند.

البته در برخی از موارد،‌ برد اصلی دستگاه خراب می‌شود و ارورهای مختلف را به صورت پیاپی و بدون هیچ‌گونه دلیل خاصی به نمایش می‌گذارد. این موضوع به ندرت اتفاق می‌افتد و عموماً همان مورد اول یعنی خراب شدن برد یا سنسور دلیل اصلی برای چنین موضوعاتی در نظر گرفته می‌شود.

چطور باید این ارور را رفع کنیم؟

برای رفع کردن ایرادات فنی مربوط به ارور اف ۳ دو راه حل در پیش داریم. نخست آنکه سنسور و برد را به طور کامل تعمیر کنیم و راهکار دوم نیز به تعویض این قطعات ارتباط دارد. چنانچه آسیب دیدگی برد و یا سنسور چندان چشم‌گیر نباشد، معمولاً می‌توان آن‌ها را تعمیر کرد. اما در اکثر موارد هر دوی این قطعات به شکل نامناسبی آسیب دیده‌اند و امکان تعمیرشان وجود ندارد. در این حالت لازم است که به تعویض هر یک از آن‌ها به شکل جداگانه بپردازیم.

لزوم استفاده از متخصصان

ارور f03 ماشین لباسشویی ایندزیت تنها باید توسط کارشناسان و تعمیرکارانی مورد بررسی قرار بگیرد که در این زمینه از تجربه بالایی برخوردار هستند. به یاد داشته باشید که مواردی همچون تعویض سنسورها و همچنین بررسی المنت از عهده شما بر نمی‌آيد. بارها مشاهده کرده‌ایم که برخی از افراد نسبت به انجام چنین اموری اقدام کرده‌اند و در نهایت دچار ضررهای مالی و حتی جانی شده‌اند. ماشین لباسشویی یک دستگاه پیچیده با قطعات گوناگون است و برای راه‌اندازی مجدد آن باید از تعمیرکاران حرفه‌ای کمک بگیرید.  

سخن پایانی

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ماشین‌های لباسشویی ایندزیت آن است که دارای سیستم عیب‌یابی هستند. این سیستم چندین ارور مختلف را به ما نشان می‌دهد که با کمک آن‌ها می‌توانیم اشکال و نقص فنی اصلی ماشین لباسشویی خود را مشاهده و بررسی کنیم. ارور اف ۳ در این دستگاه‌ها به خراب شدن برد و سنسور تشخیص دما ارتباط دارد که برای رفع آن لازم است از تعمیرکاران حرفه‌ای ما کمک بگیرید. ما برای رفع این مشکل مهم در کنار شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید