ارور f05 ماشین لباسشویی ایندزیت + راه حل رفع این کد خطا

درخواست اعزام تعمیرکار

هم به صورت اینترنتی و هم با تماس تلفنی می تونی درخواستت را ثبت کنی
10 %تخفیف شب عید

ارور f05 ماشین لباسشویی ایندزیت

گاهی اوقات ممکن است ماشین لباسشویی با مشکلاتی روبرو شود و کدهای خطایی را نمایش دهد. یکی از این کدهای خطا، ارور F05 است. ارور F05 در ماشین لباسشویی ایندزیت نشان دهنده مشکل در سیستم تخلیه دستگاه است. این مشکل می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد  که در ادامه این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم.

آنچه در این مطلب می خوانید ...

کد خطای f05 ماشین لباسشویی ایندزیت

دلایل ارور F05

همانطور که گفتیم این ارور ممکن است به دلایل مختلفی رخ بدهد. این دلایل شامل این موارد است:

مسدود شدن فیلتر تخلیه

فیلتر تخلیه از ورود اشیاء خارجی به پمپ تخلیه جلوگیری می‌کند. اگر فیلتر مسدود شود، آب نمی‌تواند به درستی تخلیه شود و ارور F05 نمایش داده می‌شود.

انسداد شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه آب را از ماشین لباسشویی به فاضلاب منتقل می‌کند. اگر شلنگ خم شده یا مسدود شده باشد، آب نمی‌تواند به درستی تخلیه شود و ارور F05 نمایش داده می‌شود.

خرابی پمپ تخلیه

پمپ تخلیه وظیفه دارد که آب را از ماشین لباسشویی خارج کند. اگر پمپ خراب شود، آب نمی‌تواند تخلیه شود و ارور F05 نمایش داده می‌شود.

خرابی سوئیچ فشار

سوئیچ فشار وظیفه دارد که سطح آب داخل ماشین لباسشویی را کنترل کند. اگر سوئیچ خراب شود، ممکن است ماشین لباسشویی بیش از حد پر از آب شود و ارور F05 نمایش داده می‌شود.

مشکل در سوئیچ درب

چنانچه سوئیچ درب خراب باشد، ممکن است ماشین لباسشویی فکر کند که درب باز است و به همین دلیل فرآیند تخلیه را متوقف کند و ارور F05 نمایش داده می‌شود.

مشکل در برد الکترونیکی

در صورتیکه برد الکترونیکی خراب باشد، ممکن است به درستی به سایر اجزای ماشین لباسشویی فرمان ندهد و ارور F05 نمایش داده می‌شود.

راه حل‌های رفع ارور F05

پس از یافتن مشکل، می‌توانید از روش‌های زیر برای رفع ارور F05 در ماشین لباسشویی ایندزیت استفاده کنید.

قبل از شروع

ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید و شیر آب ورودی به ماشین لباسشویی را ببندید.

تمیز کردن فیلتر تخلیه

فیلتر تخلیه معمولا در قسمت پایین ماشین لباسشویی، پشت یک پنل کوچک قرار دارد. برای تمیز کردن فیلتر، آن را از جای خود خارج کرده و با آب گرم و صابون بشویید.

بررسی شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه را برای خمیدگی یا انسداد بررسی کنید. اگر شلنگ خم شده است، آن را صاف کنید. اگر شلنگ مسدود شده است، آن را با آب گرم و صابون بشویید.

بررسی پمپ تخلیه

برای بررسی پمپ تخلیه، باید به قسمت زیرین ماشین لباسشویی دسترسی داشته باشید. پمپ تخلیه را از نظر وجود علائم خرابی مانند پارگی، ساییدگی یا نشتی بررسی کنید.

عیب یابی سوئیچ فشار

سوئیچ فشار معمولا در قسمت بالای ماشین لباسشویی، نزدیک مخزن آب قرار دارد. برای بررسی سوئیچ فشار، باید از یک اهم سنج استفاده کنید.

بررسی سوئیچ درب

سوئیچ درب را از نظر وجود علائم خرابی مانند شکستگی یا ساییدگی بررسی کنید. اگر سوئیچ درب خراب است، باید توسط یک تکنسین تعمیر شود.

برد الکترونیکی

عیب یابی برد الکترونیکی باید توسط یک تکنسین تعمیر انجام شود.

گجت تعمیر

گجت تعمیر با سالها تجربه در زمینه تعمیر انواع لوازم خانگی، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. ما با استفاده از تکنسین‌های مجرب و متخصص و با استفاده از قطعات اصل و باکیفیت، به شما در حل مشکلات لوازم خانگی‌تان کمک می‌کنیم.

نتیجه‌گیری

در این مقاله، به بررسی دلایل و راه حل‌های رفع ارور F05 در ماشین لباسشویی ایندزیت پرداختیم.  اگر با مشکل ارور F05 در ماشین لباسشویی خود مواجه هستید، می‌توانید از خدمات گجت تعمیر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید