ایرادات رایج ماشین لباسشویی + راهکار حل ایرادات

دلیل جمع شدن آب در لباسشویی

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

این مشکل می‌تواند در هر زمانی از جمله زمانی که ماشین لباسشویی خاموش است، رخ دهد. جمع شدن آب در ماشین لباسشویی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و در صورت عدم رفع آن، می‌تواند به خرابی دستگاه منجر شود.

توضیحات بیشتر »

درخواست اعزام تعمیرکار

هم به صورت اینترنتی و هم با تماس تلفنی می تونی درخواستت را ثبت کنی
10 %تخفیف شب عید

ماشین لباسشویی یکی از پراستفاده‌ترین تجهیزات درون هر خانه است. این محصول هر چقدر با کیفیت ساخته شده و قطعات آن عملکرد مناسب و دقیقی داشته باشند باز هم با ایرادات و مشکلاتی مواجه می‌شود. فرقی نمی‌کند که مهمترین ایراد ماشین لباسشویی چه باشد. در هر صورت با به وجود آمدن آن، اعضای خانواده با ناراحتی روبرو خواهند شد. به همین دلیل باید هرچه سریعتر به رفع ایراد ماشین لباسشویی اقدام گردد.

 

رضایت مشتریان
0

محتوای جدول

ایرادات لباسشویی

در این مقاله به برخی از ایرادات رایج ماشین لباسشویی اشاره خواهیم کرد و نحوه برطرف ساختن آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

ایرادات رایج ماشین لباسشویی

صدای ناخوشایند ماشین لباسشویی

یک مشکل عمده در لباسشویی، تولید صدای ناخوشایند است. در برخی از مواقع این صدا به زوزه کشیدن، جیرجیر و یا تق تق شباهت دارد و به دلایل مختلفی روی می‌دهد.

به طور کلی صدای زیاد و ناخوشایند ماشین لباسشویی می‌تواند به دلیل وجود اجسام خارجی در دیگ، لباس‌های بیش از حد در دیگ، خرابی پمپ و بالشتک، خرابی کمک فنر و تسمه، خرابی موتور محرک، شکستن بلبرینگ و…. ایجاد شود. هر کدام از این ایرادات رایج ماشین لباسشویی در مرحله‌ای از شستشو خود را نشان می‌دهند و به شیوه خاصی هم برطرف می‌شوند.

برای نمونه ممکن است از ناحیه ماشین لباسشویی متوجه صدای خر خر شویم. این صدا نشان می‌دهد که بخشی از راه لوله تخلیه به وسیله یک شی بسته شده است. در حالی که صدای تق تق نشان دهنده برخورد شیلنگ تخلیه با بدنه دستگاه بوده و یا مشخص می‌کند که موتور دستگاه خراب شده است.

به همین دلیل و به منظور رفع این نوع از ایرادات رایج ماشین لباسشویی باید در ابتدا به دنبال دلیل و منشا اصلی باشید. پس بهتر است در ابتدا صدا را به دقت بررسی کنید تا متوجه شوید که از کدام ناحیه است. برخی از ایرادات رایج ماشین لباسشویی را می‌توانید خودتان به راحتی برطرف سازید. اما برای برطرف ساختن برخی دیگر به متخصص نیاز دارید.

یکی از مهمترین اقدامات پس از ارزیابی صدا، بررسی محتویات دیگ است تا بدانید جسم خارجی در آن موجود نبوده و یا لباس‌های زیادی در آن به چشم نخورد. اگر پمپ تخلیه خراب شده باشد صدای زوزه کشیدن از ناحیه لباسشویی به گوش می‌رسد. پس باید این قطعه تعویض شود.

تعویض بالشتک، تعویض کمک فنرها و تسمه، تعمیر و یا تعویض موتور محرک و…. دیگر اقداماتی است که می‌توانید با کمک آن‌ها این عیب را برطرف سازید.

چنانچه به هر دلیلی در تشخیص درست صدای ایراد ماشین لباسشویی خودتون مشکل داشتید می تونید با ارسال یک ویدئو از لحظه صدا دادن دستگاه برای کارشناسان گجت تعمیر به صورت رایگان از ایراد دستگاه خودتون با خبر شوید!

 

تخلیه نادرست آب ماشین لباسشویی

تخلیه نشدن آب یکی دیگر از ایرادات رایج ماشین لباسشویی است. این ایراد می‌تواند به دلیل مسدود شدن پمپ تخلیه و یا خرابی آن، گرفتگی محل خروج آب و یا فیلتر، آسیب دیدگی دکمه تخلیه آب و خرابی شیر الکتریکی، استفاده اشتباه از مواد شوینده و…. به وجود آید.

اگر با مسدود شدن پمپ تخلیه این اشکال به وجود آمده می‌توان با تمیز کردن آن، این ایراد را برطرف ساخت و اگر پمپ از کار افتاده، باید تعویض شود. اگر گرفتگی محل خروج آب، عامل اصلی این مشکل است نیز باید شلنگ تخلیه، فیلتر و لوله فاضلاب بررسی و تمیز شوند.

ممکن است فیلتر دستگاه بیش از حد پر شده و به مرور زمان کیفیت تخلیه آب کاهش یافته باشد. در این صورت هم باید فیلتر بررسی شده و در صورت لزوم تعویض گردد.

لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی

یکی از دلایل ایجاد مشکل در لباسشویی، لرزش بیش از حد آن است که به ویژه در آخرین مراحل شستشو و در هنگام خشک کردن لباس‌ها به وجود می‌آید. این دسته از ایرادات رایج ماشین لباسشویی با تراز نبودن دستگاه، عدم توجه به ظرفیت آن، تنظیم نبودن پایه‌های زیرین و خرابی کمک فنر، عدم تخلیه صحیح آب و…‌ به وجود می‌آیند.

پس باید به دقت به بررسی این موارد اقدام کنید. در صورت بروز نقص فنی و ایجاد این مشکل، بهتر است کار به کاردان سپرده شود و از یک تعمیرکار خبره کمک بگیرید. اما اگر مشکل به دلیل تراز نبودن دستگاه، بی‌دقتی به ظرفیت آن، تنظیم نبودن پایه‌های زیرین و….. شکل گرفته، خودتان می‌توانید آن‌ها را برطرف سازید.

نشتی آب ماشین لباسشویی

ایرادات رایج ماشین لباسشویی و دلایل نشتی آب از زیر آن زیادند و از جمله آن‌ها می‌توان به نشتی و یا پارگی و گرفتگی شیلنگ‌ها، خرابی پمپ، خرابی دریچه ورودی آب و دیگ، وجود نقص در لاستیک دور درب و جاپودری، خرابی سوئیچ فشار و… اشاره کرد.

به طور کلی نشتی آب از زیر ماشین لباسشویی ممکن است در طول زمان به دلیل استفاده فراوان از این دستگاه و یا عملکرد غیر صحیح آن اتفاق بیفتد. با مواجه شدن با این ایراد باید در ابتدا به بررسی تک تک موارد گفته شده اقدام نمایید تا دلیل اصلی نشتی را پیدا کنید.

برای نمونه ممکن است این مشکل از جا پودری نشأت بگیرد. در این صورت باید این بخش به خوبی جرم‌گیری و رسوب زدایی شود. اگر خرابی سوئیچ ماشین به نشتی آب منجر شده نیز باید هرچه سریع‌تر این قطعه را تعمیر و یا تعویض نمایید.

ممکن است تراز نبودن ماشین لباسشویی و یا بیش از حد ظرفیت پر بودن آن، دلیل اصلی این رویداد باشد که باید دستگاه را تراز نمایید و یا دقت کنید که لباس‌های زیادی را درون آن نریزید. شل شدن درب دستگاه و لولاهای آن هم می‌توانند به نشتی آب از زیر ماشین لباسشویی کمک کنند.

پس بهتر است درب دستگاه و لولاهای آن را نیز به دقت بررسی کرده و آن‌ها را محکم نمایید. استفاده بیش از حد از مایع لباسشویی و یا نرم کننده نیز می‌تواند به نشتی آب منجر گردد. حتی ممکن است با خراب شدن کوپلر و یا گرفتگی فیلتر این دسته از ایرادات رایج ماشین لباسشویی به وجود آمده باشند.

باقی ماندن پودر در مخزن ماشین لباسشویی

یکی دیگر از ایرادات رایج ماشین لباسشویی باقی ماندن پودر در مخزن آن است. باقی ماندن پودر در مخزن دستگاه به چند دلیل اصلی اتفاق می‌افتد. یکی از مهمترین این دلایل پر کردن بیش از حد دیگ و مخزن است. بسیاری از بانوان لباس‌های زیادی را درون دیگ جای می‌دهند و ظرفیت دستگاه را در نظر نمی‌گیرند.

به همین دلیل فرایند آبکشی به سختی صورت پذیرفته و لباس‌های شما فضای مورد نیاز برای جابجا شدن در آن را ندارند. این موضوع نیز سبب می‌شود تا دانه‌های پودر بر روی لباس‌ها باقی بمانند.

اگر می‌خواهید با این نوع از ایرادات رایج ماشین لباسشویی روبرو نشوید بهتر است به چند نکته دقت داشته باشید‌. برای نمونه از مواد شوینده مناسب و با کیفیت استفاده کنید. سعی داشته باشید پودر را فقط در جا پودری بریزید و حواستان به مقدار دقیق و مناسب آن هم باشد.

مطابق با ظرفیت ماشین لباسشویی درون آن لباس جای دهید و به دمای آب هم دقت کافی داشته باشید. دقت کنید که آب سرد از حل شدن دانه‌های پودر جلوگیری می‌کند. جا پودری شما هم باید به صورت مرتب تمیز شود. بهتر است از مایع شوینده به جای پودر استفاده کنید.

این پست دارای 8 نظر است

  1. زمانی

    سلام لباسشویی من ال‌جی هست لباسها رو مدتیه خوب نمیشوره ایرادش از چیه؟

    1. Gajettamir

      سلام دلایل تمیز نشستن بسیار مختلفه، در اولین قدم شویندتون را تغییر بدید اگر مشکل حل نشد می تونید درخواست اعزام تعمیرکار ثبت کنید تا دستگاه عیب یابی بشه .

  2. ایجرودی

    سلام مدتیه لباسشویی من لباس های ریزو میخوره چیکار باید بکنم؟

    1. Gajettamir

      سلام ساده ترین راه ریختن لباسهای کوچک داخل یک توری پارچه ای هست ولی در کل باید خروجی دیگ توسط متخصص بازدید بشه

  3. بینایی

    سلام این امکان وجود داره هزینه تعمیرو بعد از انجام تعمیرات پرداخت کنم؟ نفر قبلی اومد لباسشویی مو درست کنه پولو برداشت فرار کرد

    1. Gajettamir

      سلام
      بله تنها برداشتی مشتری تنها بعد از تحویل و تست دستگاه هست .

  4. نقی

    سلام من خونه ام کرجه برای کرج هم تعمیرکار دارید؟

    1. Gajettamir

      سلام بله تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید