راهنمای شستشوی بالش در ماشین لباسشویی

دلیل جمع شدن آب در لباسشویی

جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

این مشکل می‌تواند در هر زمانی از جمله زمانی که ماشین لباسشویی خاموش است، رخ دهد. جمع شدن آب در ماشین لباسشویی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و در صورت عدم رفع آن، می‌تواند به خرابی دستگاه منجر شود.

توضیحات بیشتر »

درخواست اعزام تعمیرکار

هم به صورت اینترنتی و هم با تماس تلفنی می تونی درخواستت را ثبت کنی
10 %تخفیف شب عید

شستشوی بالش در ماشین لباسشویی از جمله کارهایی است که خانم‌ها اغلب در زمان تمیزکاری منزل انجام می‌دهند، از آنجایی که این کار چالش‌های بسیاری از جمله خراب شدن ماشین لباسشویی در اثر شستشوی غیر استاندارد به همراه دارد آگاهی داشتن از شیوه شستن بالش پر در ماشین لباسشویی می‌تواند بسیار کارگشا باشد. ما در این مقاله به سوالاتی از جمله چگونه کوسن مبل را در ماشین لباسشویی بشوییم؟ مواد لازم برای شستن بالش پلی استر در ماشین لباسشویی، تنظیمات لباسشویی در زمان شستن بالش‌ها و… پاسخ خواهیم داد. همراه ما باشید.شستن بالشت در ماشین لباسشویی

رضایت مشتریان
0

محتوای جدول

نحوه شستشوی بالش در ماشین لباسشویی

از آنجایی که عرق، پوست‌های مرده بدن، ترشح آب دهان و… به مرور زمان باعث آلودگی، لکه دار شدن و زردی و کثیفی بالش‌ها می‌شود، باید بالش‌ها را به صورت منظم شست. برخی خانم‌ها ترجیح می‌دهند که از طریق شستشو با دست، بالش‌ها را تمیز کنند اما برخی دیگر شستشوی بالش‌ها با ماشین لباسشویی را بهترین گزینه برای شستن بالش پشم شیشه و انواع بالش می‌دانند.

انتخاب نحوه شستشوی بالش باید با توجه به مواردی چون برنامه شستشوی انواع بالش‌ها در ماشین لباسشویی و یا موارد مهم شستشوی بالش با دست صورت گیرد. برخی از بالش‌ها دارای الیاف مخصوصی هستند که باید ماشین لباسشویی شسته شوند و برخی دیگر ممکن است در اثر شستشوی ماشینی دچار آسیب شوند و نیاز است که به صورت دستی شسته شوند.

اصول شستن بالش در ماشین لباسشویی

می‌دانیم که برای رعایت اصول بهداشتی نیاز است که بالش‌ها به صورت منظم و مداوم شسته شوند. یکی از راه‌های تمیز کردن بالش ها، شستشوی آن‌ها در ماشین لباسشویی است. تمیز نکردن بالش‌های پر در دراز مدت می‌تواند باعث ایجاد بوی نامطبوع در آن‌ها شود. این مسئله در مورد کوسن مبل‌ها نیز صادق است. بالش‌ها انواع مختلفی دارند. برخی از بالش‌ها دارای جنس پلی استر یا بلاش الیاف هستند. برخی از بالش‌ها جنس مموری فوم دارند. جنس برخی از بالش‌ها پشم شیشه است و برخی دیگر از بالش‌ها نیز از پر هستند. در ادامه به بررسی نحوه شستشوی انواع بالش در ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت.

شستشوی بالش پلی‌استر یا بلاش الیاف

برای شستشوی بالش‌های پلی استر یا الیافی در ماشین لباسشویی باید از مقدار کمی پودر ماشین لباسشویی یا مایع‌های پاک کننده استفاده کرد. برای این که شکل الیاف یا پلی استر حفظ شود، باید آب ماشین لباسشویی را در حالت گرم قرار داد. اگرچه بالش‌های لاتکس و مموری فوم انعطاف‌پذیری بالایی دارند اما شستشوی آن‌ها کار سختی است. برای شستشوی بالش‌های لاتکس باید این کار با کار انجام شده و بعد از شستشو آن‌ها را زیر نور مستقیم خورشید قرار داد تا لکه‌ها به خوبی پاک شوند.

شستن بالش مموری فوم

معمولا این نوع بالش‌ها نمی‌توان با ماشین لباسشویی شست. شستن این بالش‌ها در لباسشویی ممکن است باعث خراب شدن بالش‌های مموری فوم شده و آن‌ها هرگز مثل روز اول نشوند. برای تمیز کردن این نوع بالش‌ها باید ابتدا لکه‌های روی آن را به شکل دستی پاک کرد. قرار دادن این نوع بالش‌ها هر ۳ تا ۶ ماه یکبار زیر نور مستقیم خورشید باعث ضد عفونی شدن آن‌ها می‌شود. البته اگر روکش بالش قابلیت جدا شدن دارد می‌توانید آن را جدا کرده و در ماشین لباسشویی به صورت جداگانه بشویید.

شست و شوی بالش پشم شیشه

برای شستن بالش پشم شیشه نمی‌توان از ماشین لباسشویی استفاده کرد. بهترین گزینه برای شستن بالش پشم شیشه استفاده از روش دستی است چرا که شستن این بالش‌ها در لباسشویی باعث جمع و گلوله شدن پشم شیشه داخل بالش می‌شود. برای شستن این نوع بالش‌ها باید از آب گرم و پودر لباسشویی استفاده کنید و شستشو با دست تنها روش برای تمیز کردن آن‌ها محسوب می‌شود. بهتر است شوینده‌ای که انتخاب می‌کنید ملایم باشد. بعد از شستشو باید بالش را زیر نور مستقیم خورشید قرار داد تا کاملا خشک شود.

روش شستشوی کوسن مبل در لباسشویی

کوسن مبل‌ها نیز از جمله محصولاتی هستند که نیاز به شستشوی مداوم دارند. کوسن مبل‌ها باید هر ۶ ماه یکبار شسته شوند. حنس اغلب کوسن‌های مبل فایبرگلاس است. بهترین روش برای شستشوی کوسن مبل‌ها تشخیص نوع مواد به کار رفته در تولید کوسن‌ها است. اگرچه می‌توان هم به صورت دستی و هم با ماشین لباسشویی کوسن‌ها را شست اما برای این که هیچ صدمه‌ای به کوسن‌ها وارد نشود بهتر است آن‌ها را برای شستشو به خشک شویی برد.

روش‌های شستشوی بالش پر

بالش‌های پر نیز نیازمند شستشوی منظم هستند. یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای شستن بالش‌های پر، استفاده از ماشین لباسشویی است. در ماشین‌های لباسشویی چدید برنامه شستشوی پشمی و نخی وجود دارد که می‌توان از آن برای شستشوی بالش پر استفاده کرد.

در مورد شستشوی بالش پر در ماشین لباسشویی باید مطمئن شوید که بالش کاملا سالم است و امکان خروج پر از بالش وجود ندارد. در شستشوی این مدل بالش‌ها نباید از سفید کننده استفاده شود. بعد از شستشوی بالش و خشک کردن آن در محفظه خشک شویی باید آن را کامل تکان دهید تا پرها از هم باز شوند و سپس برای خشک شدن کامل، در جای مناسبی قرار دهید. ممکن است در اثر شستشو، پرهای بالش بوی نامطبوعی داشته باشند، جای نگرانی وجود ندارد بعد از خشک شدن این بوی نامطبوع از بین می‌رود.

برای این که بالش به شکل قبلی خود باز گردد نیاز است که فرآیند خشک کردن به خوبی و بادقت انجام گیرد و پرها کاملا خشک و از هم باز شوند تا حجم بالش دوباره به شکل اولیه خود باز گردد.

اگر قصد دارید بالش پر را به صورت دستی شستشو دهید ابتدا باید یک وان یا تشت را از آب ولرم و سرد پر کنید. سپس ماده شوینده مخصوص را با آب مخلوط کرده و بالش را به آرامی داخل آن قرار دهید. بالش را به آرامی در آب تکان دهید تا لکه‌ها کاملا پاک شوند. سپس آن را آبکشی کنید. حالا باید بالش‌ها را با سرعت تکان دهید تا آب اضافی آن خارج شود. از نور مستقیم خورشید باید برای خشک کردن کامل بالش استفاده کرد.

جمع‌بندی

روش‌های مختلفی برای شستشوی بالش‌ها وجود دارد. با توجه به نوع بالش و موادی که در ساخت آن به کار رفته است می‌توان نحوه صحیح شستشوی بالش را تشخیص داد. گاهی می‌توان بالش‌ها را در ماشین لباسشویی شست و گاهی می‌توان از روش‌های دستی برای این کار استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید