علت کم شدن باد کولر آبی

کولر آبی باد نمیزنه
علت کم شدن باد کولر آبی

وقتی باد این دستگاه کم می‌شود یک دردسر بسیار سرسام آور است، به همین خاطر به دنبال دلایل مختلفی می‌گردیم. اگر هنوز نتوانستید علت کم شدن باد کولر آبی را پیدا کنید ما این مقاله را برای شما آماده کردیم

توضیحات بیشتر »

همین الان پاسخگو هستیم....

درخواست اعزام تعمیرکار

هم به صورت اینترنتی و هم با تماس تلفنی می تونی درخواستت را ثبت کنی

علت کم شدن باد کولر آبی چه چیزی می‌تواند باشد؟ در فصول گرم سال استفاده از کولر آبی اهمیت بسیاری داشته و برای کاهش مای محیط بیشتر از این نوع کولرها استفاده می‌کنیم. وقتی باد این دستگاه کم می‌شود یک دردسر بسیار سرسام آور است، به همین خاطر به دنبال دلایل مختلفی می‌گردیم. اگر هنوز نتوانستید علت کم شدن باد کولر آبی را پیدا کنید ما این مقاله را برای شما آماده کردیم تا بتوانید دلایل مختلف آن را پیدا کرده و دوباره از باد خنک کولر آبی بهره‌مند شوید.

آنچه در این مطلب می خوانید ...

تو گجت تعمیر اجرت تعمیر لباسشویی مشخصه و بر اساس نرخ اتحادیه می باشد

کولر آبی باد نمیزنه

راهنمای عیب یابی کولر آبی به دلیل کم شدن باد خنک

اگر به تازگی از کولر باد گرم خارج می‌شود، حتماً در اولین فرصت به دنبال پیدا کردن علت اصلی آن باشید، زیرا هر زمانی باد خنک از کولر خارج نشود به معنای یک مشکل جدی در دستگاه است. در صورت عدم توجه به این موضوع صدمات بیشتری می‌تواند به آن وارد شود و شما را با مشکلات زیادی روبرو کند. در ادامه انواع مشکلات کولر آبی به دلیل کم شدن باد خنک را بررسی می‌کنیم.

تنظیم نبودن تسمه کولر

تنظیم تسمه کولر آبی بسیار حائز اهمیت است. شل یا سفت بودن تسمه می‌تواند باعث خرابی دینام و در نهایت سوختن موتور کولر آبی شود و علت کم شدن باد کولر خواهد بود. هزینه خرید یک موتور کولر بسیار گران است، بنابراین توجه و بررسی دقیق این موضوع بسیار ضروری است.

تسمه ها در اندازه‌ها و سایزهای مختلفی وجود دارند و اندازه آنها با شماره‌هایی که روی بدنه تسمه نوشته شده است، مشخص می‌شود. هنگام خرید تسمه، باید به این نکته توجه کنید که تسمه مناسب و با اندازه مناسب برای کولر شما باشد.

آسیب دیدگی یاتاقان‌ های کولر

اگر یاتاقان کولر به موقع روغن کاری نشود، ممکن است قطعه بوش آن خراب شده و در نهایت خورد شود. عدم روغن کاری همچنین می‌تواند باعث خرابی‌های دیگری نیز شود، از جمله سوختن موتور کولر آبی، خراب شدن محور پروانه، تولید صداهای بلند در کولر آبی و با فشار و سخت کار کردن پروانه.

در صورتی که در زمان خرابی هر کدام از این قطعات، سرویس و تعمیر کولر انجام نشود، ممکن است به قطعات دیگر کولر نیز آسیب وارد شده و خرابی‌های بیش‌تری را به بار آورد.

تغییر یافتن‌ زاویه‌ پره‌ های پروانه

زاویه پره‌های پروانه در کولر باید حدود 45 درجه نسبت به محور موتور باشد تا بتوانند جریان هوا را به سمت پایین هدایت کنند. اگر زاویه پره‌ها به دلیل وارد شدن ضربه تغییر کند، حجم باد پرتاب شده توسط کولر کاهش می یابد که در نتیجه علت کم شدن باد کولر آبی خواهد بود.

تجمع آلودگی یا رسوب روی پره فن کولر آبی

برای جلوگیری از کاهش پرتاب باد کولر آبی، باید رسوبات جمع شده روی فن و قطعات داخلی آن را با استفاده از مایع جرمگیر و فرچه سیمی پاک کرد.

هرز گشتن پولی موتور یا پروانه

پولی یا پروانه موتور یکی از اجزای کوچک و مهم در کولرهای آبی محسوب می‌شود. اگر این قطعه آسیب ببینید یا پروانه در حرکت خود دچار اختلال میشود. اگر این قطعه به درستی حول محور خود نچرخد یا به غلط چرخد، ممکن است بر حجم باد کولر آبی تأثیر منفی بگذارد.

پارگی برزنت لرزه گیر کولر

برای حفظ و نگهداری از کولر آبی، نصب برزنت مناسب و تعویض آن به موقع اهمیت دارد. برزنت کولر آبی نه تنها از خروج باد و نفوذ آب جلوگیری می‌کند، بلکه به عنوان یک لرزه گیر نیز عمل کرده و از لرزش کولر آبی جلوگیری خواهد کرد. بهتر است برزنت کولر آبی را به صورت دوره‌ای بررسی کرده و در صورت فرسودگی و پاره شدن آن، تعویض کنید تا از خرابی و هزینه‌های تعمیراتی جلوگیری کنید.

نتیجه گیری

در نهایت همیشه باید به فکر علت کم باد شدن کولر آبی باشید تا بتوانید سریعتر پیشگیری کرده و جلوی خراب شدن شدیدتر کولر را بگیرید‌. همچنین توصیه می‌شود در صورت نبود تجربه کافی از یک تکنسین ماهر برای تعمیر کولر آبی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید