دلیل جمع شدن آب در لباسشویی
جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

این مشکل می‌تواند در هر زمانی از جمله زمانی که ماشین لباسشویی خاموش است، رخ دهد. جمع شدن آب در ماشین لباسشویی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و در صورت عدم رفع آن، می‌تواند به خرابی دستگاه منجر شود.

توضیحات بیشتر »

درخواست اعزام تعمیرکار

هم به صورت اینترنتی و هم با تماس تلفنی می تونی درخواستت را ثبت کنی
10 %تخفیف شب عید

عیب یابی ماشین لباسشویی

این سالها با توجه به همه گیر شدن استفاده از ماشین لباسشویی طبیعتا استحلاک این دستگاه هم بالا خواهد  رفت و هر از چند گاهی امکان خرابی لباسشویی وجود دارد . بهتره که بگیم ماشین لباسشویی مجموعه ای از قطعات هست که هر کدام دارای عمر مفیدی هستند که بسته به نوع استفاده کاربر از دستگاه و همینطور مرغوبیت برند دستگاه این عمر مفید می تواند کاهش یا افزایش پیدا کند اما چیزی که می توان به قطعیت گفت اینه که هر نوع ماشین لباسشویی بالاخره یک روزی خراب میشه و این اصلا چیز عجیبی نیست . این که توقع داشته باشیم هر شخصی خودش به تنهایی عیب یابی ماشین لباسشویی را انجام بدهد خب توقع زیادی هست و خب نیاز به تجربه و اطلاعات کافی دارد اما در ادامه قصد داریم راجب مشکلاتی که به صورت معمول برای هر ماشین لباسشویی ای  پیش میاد صحبت کنیم .

 

آنچه در این مطلب می خوانید ...

1- ماشین لباسشویی لباسها را تمیز نمی شوید !

مهمترین دلایل این ایراد در ماشین لباسشویی می تواند از عدم آبگیری ماشین لباسشویی یا عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی باشد .

برای رفع این مشکل کارشناس اعزامی باید حتما چند مورد را چک کند :

آیا شیربرقی ماشین لباسشویی سالم است ؟!

هیدروستات سالم است ؟!

آیا المنت دستگاه سالم است ؟! گاها عدم دمای مناسب آب ممکنه باعث تمیز نشدن لباسها شود .

 

ماشین لباسشویی لباسها را تمیز نمی شوید

 

2- دلیل نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی (آبکش) :

محفظه ای که لباس های کثیف درون آن قرار می گیرند و جنس استیل سوراخ سوراخ دارد را آبکش دیگ لباسشویی می گویند و در مواردی ممکن است این آبکش نچرخد و به همین دلیل ماشین لباسشویی نیاز به تعمیر پیدا کند . از جمله دلایلی که ممکن است دیگ لباسشویی نچرخد به شرح زیر است :

آ- ایراد در موتور لباسشویی

ب- مشکل کاسه نمد

پ- مشکل بلبرینگ

ت-  مشکل خود دیگ

ج- برخی موارد هم پارگی تسمه

تعمیرکار گجت گالری برای تعمیرلباسشویی در محل خانه شما باید حتما تمام موارد را بررسی کند و پس از عیب یابی ماشین لباسشویی شما نسبت به رفع مشکل اقدام نماید .

 

عیب یابی ماشین لباسشویی

 

3- عیب یابی روشن نشدن ماشین لباسشویی

دلایل ساده و پیچیده ای برای روشن نشدن ماشین لباسشویی وجود دارد و به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب همراه من باشید چون خیلی از مشکلات به راحتی قابل حل هستند . یکی از موارد ساده و دم دستی ای که گاها ممکن حواسمون نباشه بهش ، عدم وجود جریان برق داخل پیریز برق است که معمولا بدون نیاز به تعمیرکار قابل حل هست . مورد ساده بعدی می تواند قطع و وصل شدن انتهای سیم دوشاخه برق هست که به مرور زمان ممکنه این اتفاق بیافتد . این موارد به راحتی معمولا قابل حل هست و نیاز به تعمیرکار نیست .

اما از دلایل مهمتر روشن نشدن ماشین لباسشویی که برای رفع مشکل باید حتما از تعمیر کاران گجت گالری استفاده کنید ، ایراد در میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی می باشد . تا زمانی که میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی فرمان بسته شدن درب را ندهد امکان روشن شدن ماشین لباسشویی وجود ندارد پس در مواردی که برد میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی مشکل پیدا کند روشن شدن دستگاه غیر ممکن است .

مشکل دیگه ای که باعث می شود تا ماشین لباسشویی روشن نشود خرابی در برد ماشین لباسشویی یا خرابی در موتور ماشین لباسشویی می باشد . معمولا تعمیر برد ماشین لباسشویی و تعمیر موتور ماشین لباسشویی جز پر هزینه ترین تعمیرات ماشین لباسشویی می باشد .

 

عیب یابی ماشین لباسشویی

 

4- تعمیر میکروسئیچ درب ماشین لباسشویی

میکروسوئیچ در ماشین لباسشویی یک قطعه حفاظتی امنیتی هست . به این معنی که این قطعه در صورت باز بودن درب ماشین لباسشویی به هیچ عنوان اجازه ی کارکردن موتور را نمیدهد . همچنین در برخی مدل ها در صورت باز بودن درب اجازه آبگیری هم داده نخواهد شد . همه ی این محدودیت ها از طریق اتصال سنسورهای میکروسوئیچ به موتور و شیربرقی اعمال می شود .

برای عیب یابی و تعمیر میکروسوئیچ درب باید موارد زیر را حتما بررسی کنید :

دقت کنید که میکروسوئیچ از نظر اهرم ها و خارها سالم باشد .

اگر میکروسوئیچ فعال باشد ولی برق به موتور یا شیر برقی نرسد حتما ایراد از میکروسوئیچ است .

برای مطمعن شدن از ایراد میکروسوئیچ دستگاه را از برق بکشید و با یک مولتی متر مطمعن شوید که جریان به میکرو سوئیچ می رسد . “به هیچ وجه برای روشن شدن دستگاه میکروسوئیچ را از مدار خارج نکنید چون از اتفاقات خطرناک در آینده جلوگیری خواهد کرد .

 

عیب یابی ماشین لباسشویی

 

5- عیب یابی موتور ماشین لباسشویی

همه ماشین های  لباسشویی موتور دارند که مسئول به حرکت درآوردن دیگ و آبکش لباسشویی هست . شستن لباسها عملا بدون به حرکت در آمدن آبکش و تحت فشار گذاشتن پارچه ها غیر ممکن است .

اگر موتور ماشین لباسشویی نیاز به تعمیر داشته باشد . و در زمان روشن کردن لباسشویی موتور به حرکت درنیاید ، چند مورد را باید بررسی کنید تا مطمئن شوید ایراد از کدام قسمت است .

ابتدا تسمه و پمپ را از موتور جدا کنید و دوباره بررسی کنید . در موتور های دایرکت درایو یا بدون تسمه باید پمپ و کوپلینگ را از گیربوکس جدا کنید و بعد موتور را روشن کنید . اگر موتور روشن شد مشکل از پمپ یا گیربکس هست . برای پیدا کردن ایراد اصلی باید گیربکس و پمپ را به نوبت به موتور متصل کنیم . از این طریق مشکل اصلی را پیدا کنیم . چنانچه موتور روشن نشد ، پس از تست و درست بودن برق ورودی به موتور می تونیم بگیم ایراد از موتور هست. و جهت تعمیر یا تعویض آن باید حتما با تعمیر کاران خبره گجت تعمیر مشورت کنید .

 

ایرادات ماشین لباسشویی

 

6- تعمیر برد ماشین لباسشویی

برد ماشین لباسشویی در دستگاه هایی که دارای برد الکترونیکی هستند حکم مغز متفکر ماشین لباسشویی شما را دارد . یعنی کنترول و زمانبندی فعالیت تک تک قطعات ماشین لباسشویی مثل : شیربرقی ، پمپ تخلیه ، موتور و… را به عهده دارد . اگر برد ماشین لباسشویی ولتاژ ورودی مورد نیاز قطعات مختلف را تامین نکند ، ماشین لباسشویی روشن نمی شود . عیب یابی برد ماشین لباسشویی کار پیچیده و فنی ای می باشد . افراد صرفا با نگاه کردن روی سطح برد ماشین لباسشویی با مشاهده سوختگی ها و سیاه شدگی ها می توانند تشخیص دهند که برد ایراد دارد  . برای تعمیربرد ماشین لباسشویی هم باید حتما از کارشناسان باتجربه گجت تعمیر کمک بگیرید . زیرا تعمیر برد هم نیاز به تجهیزات و همچنین تجربه کافی دارد که کارشناسان گجت گالری با تجربه 10 ساله در این کار می توانند به بهترین نحو ممکن پاسخگوی نیاز شما باشند .

 

تعمیر برد لباسشویی

 

7- دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی :

یکی از مشکلاتی که خیلی زیاد برای همه نوع ماشین لباسشویی اتفاق می افتد . عدم تخلیه آب توسط ماشین لباسشویی می باشد . اقدامات اولیه که در هنگام بروز همچین مشکلی هر کسی باید انجام بده . اول بررسی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی هست تا دچار پیچ خوردگی یا حتی مسدودی لوله فاضلاب نشده باشد . پس از آن باید فیلتر پایین ماشین لباسشویی را بررسی کنید تا شیئی باعث مسدودی مسیر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی نشده باشد . چنان چه این موارد را بررسی کردید و مشکلی از این بابت وجود نداشت . پمپ تخلیه لباسشویی شما دچار مشکل شده . نیاز به تعویض دارد که به راحتی با تماس با کارشناسان گجت تعمیر مشکل ماشین لباسشویی شما در محل منزل شما در کمتر از یک ساعت تعمیر خواهد شد .  

 

دیدگاهتان را بنویسید