دلیل جمع شدن آب در لباسشویی
جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

این مشکل می‌تواند در هر زمانی از جمله زمانی که ماشین لباسشویی خاموش است، رخ دهد. جمع شدن آب در ماشین لباسشویی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و در صورت عدم رفع آن، می‌تواند به خرابی دستگاه منجر شود.

توضیحات بیشتر »

درخواست اعزام تعمیرکار

هم به صورت اینترنتی و هم با تماس تلفنی می تونی درخواستت را ثبت کنی
10 %تخفیف شب عید

هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی

با توجه به افزایش قیمت ماشین ظرفشویی در سالهای اخیر ، هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی معیوب در سالهای اخیر به امری منطقی است . دلیل این اتفاق هم این هست که  معمولا شدید ترین خرابی ها هم هزینه ای کمتر از 20 درصد قیمت ماشین ظرفشویی جدید را دارد . اما سوالی که اینجا پیش میاد اینه که آیا با توجه به هزینه تعمیرماشین ظرفشویی ، آیا دستگاه مثل قبل سالم می شود ؟ در جواب این سوال باید گفت که خوشبختانه طراحی ماشین ظرفشویی به شکلی هست که تمامی قطعات به کار رفته در این دستگاه قابل تعویض هستند . و خب طبیعتا با تعویض هر قطعه اون بخش از دستگاه کاملا نو و مثل روز اول خودش کار خواهد کرد . در انتهای همین صفحه هزینه تعمیر ماشین ظرفشویی را به ریز جزئیات براتون گذاشتم .

قطعات ماشین ظرفشویی

آنچه در این مطلب می خوانید ...

کدام برند های ماشین ظرفشویی در گجت تعمیر ، تعمیر می شوند ؟

فرقی نمی کند که برند ومدل ماشین ظرفشویی شما چی هست ، با توجه به طیف وسیع کارشناسانی که با گجت تعمیر همکاری می کنند . پس از ثبت درخواست شما ، سیستم به صورت اتوماتیک کارشناسی را که بیشترین تجربه را در تعمیر اون مدل خاص از ماشین ظرفشویی دارد برای شما ارسال می کند . در ادامه به معرفی برخی مدل های ماشین ظرفشویی که تعمیر آنها در گجت تعمیر انجام می شود ، می پردازم .

کدام برند های ماشین ظرفشویی در گجت تعمیر ،تعمیر می شوند ؟

فرقی نمی کند که برند ومدل ماشین ظرفشویی شما چی هست ، با توجه به طیف وسیع کارشناسانی که با گجت تعمیر همکاری می کنند . پس از ثبت درخواست شما ، سیستم به صورت اتوماتیک کارشناسی را که بیشترین تجربه را در تعمیر اون مدل خاص از ماشین ظرفشویی دارد برای شما ارسال می کند . در ادامه به معرفی برخی مدل های ماشین ظرفشویی که تعمیر آنها در گجت تعمیر انجام می شود ، می پردازم .

1-برندهای ظرف شویی ایرانی > تعمیرماشین ظرفشویی اسنوا ، تعمیرماشین ظرفشویی دوو، تعمیرماشین ظرفشویی پاکشوما، تعمیرماشین ظرفشویی امرسان،تعمیرماشین ظرفشویی جی پلاس،تعمیرماشین ظرفشویی هیمالیا و  …

2-برند های ظرفشویی آمریکایی > تعمیرماشین ظرفشویی جنرال الکتریک،تعمیرماشین ظرفشویی ویرپول، تعمیرماشین ظرفشویی مای تگ و …

3-برندهای ظرفشویی آسیایی > تعمیرظرفشویی سامسونگ، تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی، تعمیر  ماشین ظرفشویی هایر، تعمیرماشین ظرفشویی هایسنس و …

4-برندهای ظرفشویی اروپایی > تعمیرظرفشویی بوش، تعمیرظرفشویی  میله، تعمیرظرفشویی نف، تعمیرظرفشویی الکترولوکس، تعمیرظرفشویی زانوسی، تعمیرظرفشویی آریستون، تعمیرظرفشویی ایندزیت، تعمیرظرفشویی اسمگ و …

نحوه کار کرد ماشین ظرفشویی :

ماشین ظرفشویی مثل هر وسیله دیگری به دلیل پر کاربرد بودن دچار ایرادات متنوعی می شود . دلایل متفاوتی برای به وجود آمدن این مشکلات در ماشین ظرفشویی وجود دارد . از جمله پر تکرار ترین ایراداتی که برای ماشین ظرفشویی به وجود می آید ، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • روشن نشدن ماشین ظرفشویی
  • سر ریز کردن آب یا بروز نشتی در ماشین ظرفشویی
  • کارکرد نامناسب هنگام شستن
  • صدای بیش از حد ماشین ظرفشویی هنگام کار کردن
  • و….

شناخت بیشتر راجب نحوه ی کارکرد ماشین ظرفشویی، به شما کمک زیادی جهت جلوگیری از به وجود آمدن این ایرادات می کند . در نتیجه پیش از آنکه مشکلی برای ماشین ظرفشویی شما به وجود بیاید باید تا انتهای این مطلب را همراه ما باشید .

نحوه ی عملکرد ماشین ظرفشویی :

هنگام شروع کار ماشین ظرفشویی ابتدا آب که در حوضچه پایینی دستگاه جمع شده است توسط المنت ماشین ظرفشویی تا 60 – 70 درجه سانتیگراد گرم میشود . پس از آن بازوهای آب پاش ماشین ظرفشویی آب را با فشار و همراه با مواد شوینده بر روی ظروف می پاشد . پس از دومین آبکشی ظروف المنت حرارتی دوباره به شروع به کار میکند تا شستشوی ظروف را با خشک کردن آنها به پایان برساند .

با توجه به نحوه ی عملکرد ماشین ظرفشویی که در بالا توضیح دادیم ، واضح هست دستگاه ماشین ظرفشویی در دمای بالای آب و فشار زیاد مقاوم باشد . طبیعی است ساختار ماشین ظرفشویی مقاوم در برابر هدر رفت دما و آب بند در برابر نشت آب باشد . در نتیجه با توجه به نحوه ی عملکرد ماشین ظرفشویی ( تحت فشار و دمای بالا ) بیشترین مشکلاتی که متوجه دستگاه هست در رابطه با نشت آب و عملکرد اساسی دستگاه ، در پاشیدن آب باشد . هرچند اقداماتی مثل استفاده از شوینده مناسب و به میزان کافی می تواند عمر مفید دستگاه را افزایش دهد .

ملاحظات ایمنی جهت تعمیر ماشین ظرفشویی :

برای تعمیرات اساسی ماشین ظرفشویی که در آن نیاز است تا ماشین ظرفشویی را از محل خود خارج کنید باید مراحل زیر را حتما رعایت کنید .

قدم اول خاموش کردن دستگاه از روی پنل و سپس قطع اتصال دستگاه به جریان برق می باشد . سپس لوله های ورودی آب و خروجی فاضلاب باید جدا شود .

مرحله بعدی باز کردن پیچ های نگه دارنده محفظه دستگاه هست . درب دستگاه را به صورت نیمه باز کنید . پیچ دستگاه را در جایی که به قاب فلزی و یا قسمت زیر کانتر وصل است ، باز کنید .

در حالتی که درب دستگاه در حالت نیمه باز هست دو طرف دستگاه را گرفته و با تکان دادن دستگاه به سمت چپ و راست قاب فلزی بیرونی دستگاه را جدا کنید .

قطعات قابل تعویض ماشین ظرف شویی :

  • شیربرقی یا شیرورودی ماشین ظرفشویی
  • شناور ماشین ظرفشویی
  • سوئیچ شناور ماشین ظرشویی
  • واشر یا درزگیر ماشین ظرفشویی
  • المنت ماشین ظرفشویی
  • موتور ماشین ظرفشویی
  • پمپ ماشین ظرفشویی
  • برد ماشین ظرفشویی (در برخی مدل ها)

نحوه تعمیر ماشین ظرفشویی و کلید شناور ظرفشویی :

یکی از دلایل پر شدن آب و یا سر ریز شدن آب از ماشین ظرفشویی می تواند خرابی شناور یا کلید شناور باشد . همانطور که می دانید شناور وظیفه تنظیم حجم آب داخل ماشین ظرفشویی را بر عهده دارد . معمولا شناور تا جایی که آب بر روی المنت ماشین ظرفشویی را بگیرد ، اجازه پر شدن آب را می دهد و جلوی خروج آب از ماشین ظرفشویی را می گیرد . البته این را باید بدانید که در تمام مدل های ماشین ظرفشویی عملکرد شناور به این شکل نیست و در برخی مدل ها قطع آب توسط تایمر انجام می گیرد و شناور فقط جلوی خروج آب را میگیرد . 

 

شناور ماشین ظرفشویی

 جای شناور ماشین ظرفشویی در سینک آن است . پس از ورود آب درون سینک شناور ماشین ظرفشویی نیز با بالا آمدن آب ، بالا می آید . چنانچه خودتان قصد عیب یابی شناور ماشین ظرفشویی را دارید باید پیچ های درب محفظه شناور را باز کنید و خود شناور را به سمت بالا و پایین حرکت دهید . چنانچه شناور سالم باشد این حرکت باید به صورت روان و بدون گیر کردن انجام شود . در صورتی که حرکت شناور به این شکل نبود باید بررسی بیشتر انجام شود و مشکلات آن رفع شود .

یکی دیگر از دلایل خرابی شناور ، خراب شدن میکرو سوییچ شناور ماشین ظرفشویی هست . میکرو سوییچ در قسمت زیر شناور قرار دارد و با توجه به عملکرد شناور از ورود آب اضافی به درون ماشین ظرفشویی جلوگیری می کند . زمانی که ماشین ظرفشویی آبگیری نمی کند ، یکی از دلایل می تواند خراب شدن میکرو سوییچ شناور ماشین ظرفشویی باشد .جهت رفع این مشکل باید خود میکرو سوییچ و تمام سیم ها و اتصالات آن را بررسی نمایید که برای این کار بهتر است از یک مولتی متر استفاده کنید . در صورتی که تجربه کافی برای رفع این مشکل را نداشته باشید می تواند باعث افزایش هزینه تعمیرات شود . برای سهولت برای رفع این مشکل می توانید از تعمیر کاران گجت تعمیر کمک بگیرید .

شناور ماشین ظرفشویی

حل مشکل نشتی درب ماشین ظرفشویی :

اگر از اطراف درب ماشین ظرفشویی آب چکه می کند احتمالا آب بندی آن به مشکل خورده است . در این شرایط عایق درزگیر درب ماشین ظرفشویی نیاز به تعویض دارد . نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید گاهی اوقات دلایل چکه کردن آب از اطراف درب میتواند متفاوت باشید .

دیدگاهتان را بنویسید