ارور F05 ماشین لباسشویی ویررپول + راه حل رفع این مشکل

درخواست اعزام تعمیرکار

هم به صورت اینترنتی و هم با تماس تلفنی می تونی درخواستت را ثبت کنی
10 %تخفیف شب عید

ماشین‌های لباسشویی ساخته شده توسط شرکت ویرپول دارای یک سیستم اختصاصی عیب‌یابی یا TROUBLESHOOTING هستند که با استفاده از کدهای مختلف کار می‌کند. یکی از مهم‌ترین کدهای مربوط به این سیستم کد F05 به شمار می‌آيد که باید آن را جدی بگیرید، در غیر این صورت دستگاه موجود در منزل شما با مشکلات متعددی روبرو خواهد شد. با ما همراه شوید تا اطلاعاتی را در مورد ارور F05 ماشین لباسشویی ویررپول به شما عزیزان ارائه کنیم.

 

آنچه در این مطلب می خوانید ...

دلیل کد خطا F05 لباسشویی ویرپول

دلیل مواجه شدن با ارور F05 در ماشین لباسشویی ویرپول

احتمالاً از خود می‌پرسید که چه دلیل خاصی برای به وجود آمدن این ارور به خصوص وجود دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که بر اساس دفترچه راهنمای تعمیر این دسته از ماشین‌های لباسشویی، ارور اف 05 مربوط به خراب شدن سنسور یا حسگر دمای آب است. وظیفه اصلی این حسگر آن است که در فواصل زمانی مشخص، دمای آب موجود در دیگ ماشین لباسشویی را چک کند و مقدار آن را به برد الکترونیکی اطلاع دهد.

چنانچه این حسگر به هر نحو خراب شده باشد، شاهد به وجود آمدن مشکلات متعددی همچون عدم آغاز روند شستشو خواهیم بود، زیرا برد نمی‌تواند به طور دمای آب دستگاه را تنظیم کند. بنابراین، می‌‌توان بیان کرد که علت ارور f05 ویرپول آسیب دیدن این قطعه بسیار مهم است.

رفع کد خطای F05 ماشین لباسشویی ویرپول

به منظور حل کلیه ایرادات مربوط به ارور اف 05 باید چند امر مشخص را انجام دهیم. البته این موارد توسط تعمیرکاران حرفه‌ای صورت بگیرند. اولین اقدام، بررسی مقاومت NTC است. در پاره‌ای از موارد، سنسور خراب نشده بلکه مقاومت مذکور آسیب دیده است. اگر مقاومت NTC مشکلی نداشته باشد، اما باز هم با ارور اف 05 مواجه شویم، لازم است به سراغ گام دوم برویم که عبارت است از بازدید کامل تمامی اتصالات الکترونیکی سنسور. امکان دارد که مواردی همچون آب خوردگی و یا آسیب فیزیکی منجر به خراب شدن این اتصالات شده باشند.

چنانچه ارور مدنظر پس از بررسی اتصالات مجدداً نمایش داده شد، نوبت به تعمیر و تعویض حسگر می‌رسد. در این مرحله، تعمیرکاران حرفه‌ای و مجرب حسگر کنونی دستگاه را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهند تا تعیین کنند که آیا می‌توان آن را تعمیر کرد یا خیر. اگر تعمیر حسگر امکان‌پذیر نباشد، طبیعتاً لازم است به سراغ تعویض کامل آن برویم. هزینه خریداری سنسور دمای آب بستگی به مواردی همچون مدل ماشین لباسشویی شما دارد. خوشبختانه در اکثر شرایط پس از تعویض حسگر، دیگری خبری از ارور اف 05 نخواهد بود.

سخن پایانی

ارورهای مختلف ماشین‌های لباسشویی ساخته شده توسط شرکت ویرپول باید سریعاً مورد بررسی قرار بگیرند، در غیر این صورت نمی‌توان راهکار مناسبی را برای رفع آن‌ها پیدا کرد. ارور اف 5 در این دستگاه‌ها نشان‌دهنده خراب بودن سنسوری است که باید دمای آب را به صورت مداوم چک کند. رفع ارور f05 در گجت تعمیر با بهترین کیفیت ممکن صورت می‌گیرد تا بتوانید دوباره از ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. همین حالا با ما تماس بگیرید تا شما عزیزان را در این زمینه یاری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید