ارور F06 ماشین لباسشویی ویررپول + راه حل رفع این مشکل

درخواست اعزام تعمیرکار

هم به صورت اینترنتی و هم با تماس تلفنی می تونی درخواستت را ثبت کنی
10 %تخفیف شب عید

ماشین‌های لباسشویی ساخته شده توسط شرکت ویرپول اگرچه دارای کیفیت قابل قبولی هستند،‌ اما به هر روی این محصولات نیز دچار مشکل فنی می‌شوند. هر یک از ایرادات فنی مربوط به این محصولات با یک کد خطا قابل تشخیص است. به عنوان مثال می‌توان به ارور F06 ماشین لباسشویی ویررپول اشاره کرد که دلایل مختص به خود را دارد و برای حل کردن آن باید از راهکارهای مختلفی کمک بگیریم. با ما همراه باشید تا شما را بیشتر با این موضوع آشنا کنیم.

آنچه در این مطلب می خوانید ...

کد خطا F06 ویرپول

دلیل مواجه شدن با ارور F06 در ماشین لباسشویی ویرپول

اولین موردی که در رابطه با آن باید صحبت کنیم، علت ارور f06 ویرپول است. به طور کلی می‌توان بیان کرد که این ارور یا خطا نشان می‌دهد مشکلی در بخش تاکومتر موتور وجود دارد. این قطعه که از آن با نام تاخومتر نیز یاد می‌شود موظف است سرعت چرخش موتور را مورد بررسی قرار دهد و اطلاعات مربوط به آن را به برد دستگاه انتقال دهد. چنانچه به هر دلیلی تاخومتر از کار بفیتد، شاهد آن خواهیم بود که ماشین لباسشویی شما ارور اف 06 را به نمایش می‌گذارد.

باید به این نکته اشاره کنیم که در برخی از موارد، ارور اف 06 همزمان با چند ارور دیگر مشاهده می‌شود. این بدان معناست که چند بخش مختلف از ماشین لباسشویی موجود در منزل شما خراب شده‌اند و هر یک از آن‌ها باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرند. البته به طبیعتاً شما به عنوان یک کاربر عادی با این موضوع آشنا نیستید و به همین دلیل باید آن را به کارشناسان و تعمیرکاران حرفه‌ای بسپارید.  

رفع کد خطای F06 ماشین لباسشویی ویرپول

به منظور رفع ارور f06 در گجت تعمیر باید ابتدا روند عیب‌یابی را پشت سر بگذاریم و سپس راهکار مناسبی را با مشکلات به وجود آمده پیدا کنیم. در گام اول، لازم است کلیه اتصالات برقی با برد به خوبی چک شوند. شاید تعجب کنید، اما در بسیاری از موارد، تاخومتر خراب نشده است و تنها اتصالات الکتریکی بین آن و برد دچار مشکل شده‌اند.

در مرحله بعد، متخصصان باید میزان سرعت چرخش موتور در ولتاژ پایین را به طور کامل آنالیز کنند. این موضوع به ما نشان می‌دهد که چه بخشی از تاخومترخراب شده است و میزان آسیب‌دیدگی آن در چه حدی خواهد بود. پس از پایان یافتن تست در سرعت کم، لازم است ولتاژ را افزایش دهیم تا نحوه چرخش موتور در سایر سرعت‌ها نیز به خوبی بررسی شود.

علاوه بر سرعت، تعمیرکاران باید به دور موتور نیز توجه داشته باشند که در دستگاه‌های مختلف متغیر است. به هر صورت،‌ اگر تشخیص داده شود که تاخومتر خراب است، طبیعتاً باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنیم. چنانچه آسیب‌دیدگی قابل رفع باشد، نیاز نیست به فکر خرید یک تاخومتر جدید باشید، زیرا همان قطعه قبلی را با کمک دستگاه‌ها و ابزارهای ویژه می‌توان تعمیر کرد.

سخن پایانی

ارور اف 06 در ماشین‌های لباسشویی ویرپول باید جدی گرفته شود، زیرا به موضوع خراب شدن تاخومتر ارتباط دارد. به منظور رفع این ارور نیز باید به فکر تعمیر یا تعویض کامل تاخومتر باشیم. همین حالا با ما تماس بگیرید تا همکارانمان اطلاعات بیشتری در این زمینه به شما عزیزان ارائه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید